Uľahčenie procesu pripojenia do distribučnej sústavy, elektronické podávanie žiadostí aj otvorenejšiu komunikáciu prináša v prehľadnej podobe nový web ZSD.
Uľahčenie procesu pripojenia do distribučnej sústavy, elektronické podávanie žiadostí aj otvorenejšiu komunikáciu prináša v prehľadnej podobe nový web ZSD.
Požiadavky zákazníkov na najväčšieho distribútora elektriny na Slovensku majú prevažne technický charakter a sú špecifické pre viaceré cieľové skupiny. Aby sa návštevník novej stránky www.zsdis.sk rýchlo dostal k obsahu, ktorý hľadá, hneď v úvodnom menu si zvolí či je zo segmentu domácnosti, podnikatelia, developeri, dodávatelia elektriny, výrobcovia elektriny alebo miestne distribučné sústavy.
Zobrazenie stránky je dobre prispôsobené aj pri jej prehliadaní v mobile. Počas riešenia požiadaviek vás sprevádza mnohými tipmi, nápovedami, videami či infografikami. Príkladom môže byť postup ako sa pripojiť pre domácnosti. Žiadosť o pripojenie do distribučnej sústavy je možné podať a jej vybavovanie sledovať prostredníctvom webovej aplikácie. Túto možnosť využíva už viac ako 60 % zákazníkov a ich počet sa stále zvyšuje.
K dispozícii sú tiež viaceré online služby, ako vyhľadávač nami preverených elektrikárov, alebo Geoportál, ktorý vám umožňuje získať priestorové údaje o zariadeniach v správe ZSD, vytvoriť situačný plán a ďalšie funkcie.
Spolupráca s FIIT STU Bratislava ukázala očakávania zákazníkov
Zrozumiteľnosť nového webu pre jeho užívateľov bola overovaná aj počas zákazníckeho testovania vo Výskumnom centre používateľského zážitku a interakcie Fakulty informatiky a informačných technológií STU v Bratislave. Zapojení zákazníci ZSD zo segmentov domácnosti a podnikatelia riešili na novej stránke úlohy, ktoré zodpovedajú ich bežným požiadavkám.
„Riešenie úloh sme podrobne sledovali a nahrávali, vrátane toho, kam sa participanti pozerajú, čo predstavuje významný indikátor pre hľadanie príčin prípadných problémov. Zamerali sme sa na to, či stránka dobre podporuje bežné scenáre použitia ako napríklad podanie žiadosti o pripojenie nového odberného miesta, či zisťovanie informácií o odstávkach. Skúmali sme, či a ako pohodlne a príjemne používatelia tieto scenáre na novom webe zvládnu,“ priblížila užívateľské testovanie webu profesorka Mária Bieliková, vedúca Výskumného centra používateľského zážitku a interakcie na Fakulte informatiky a informačných technológií STU v Bratislave.
Mobilná aplikácia aj pre nevidiacich
Ďalšou možnosťou komunikácie so ZSD je mobilná aplikácia, ktorá ponúka informácie o aktuálnych poruchách a plánovaných odstávkach a umožňuje nahlásenie zisteného nedostatku. V roku 2018 v nej pribudnú dôležité funkcionality, vďaka ktorým bude mať zákazník lepší prehľad o jeho odbernom mieste – možnosť „samoodpočtov“, prehľad časov prepínania vysokej a nízkej tarify či upozornenia na prekročenie zmluvnej hodnoty RK a MRK a nedodržanie účinníka.
Mysleli sme aj na ľudí so špecifickými potrebami – v spolupráci s neziskovou organizáciou Stopka sme integrovali naše distribučné funkcionality do ich programu COrvus a tým ich sprístupnili i nevidiacim a ťažko slabozrakým používateľom. Program je ovládaný hlasom, čo výrazne zrýchľuje prácu zrakovo postihnutých s dotykovými telefónmi.
„Naša spoločnosť prešla v posledných rokoch veľkou zmenou. Snažíme sa realizovať viaceré aktivity, ktoré nás posunú bližšie ku zákazníkom. Okrem tradičného kontaktu ako napr. telefón, ktorí preferujú starší zákazníci, rastie dopyt po elektronickej komunikácii. Nová koncepcia webu a online služieb, ako aj uvedenie našej mobilnej aplikácie sú len začiatkom zmeny, online prostredie plánujeme určite posilňovať. Štatistiky aj rozhovory so zákazníkmi ukazujú, že toto je dominantný smer zákazníckej obsluhy aj v energetike,“ uviedol Andrej Juris, predseda predstavenstva spoločnosti Západoslovenská distribučná, a.s.